Plánování kulturního sponzoringu pro rok 2022

Letošní marketingové plánování může být oříšek bez ohledu na výši rozpočtu pro kulturní sponzoring.

Vyznat se v kulturním prostředí, kde je máloco stejné jako před dvěma roky, je opravdu náročné. 

Tady by mohl článek pokračovat detailním popisem toho, jak vám Targeta pomůže s výběrem kulturních projektů, domluví co nejefektivnější plnění v souladu se značkou, vymyslí aktivaci, která oslní spotřebitele a zastíní konkurenci atd., protože je to v Čechách jediná agentura se specializací na kulturní sponzoring a vážně tomu rozumí. A pak už by to ukončilo jen nějaké CTA – třeba...
Ozvěte se mi - chci vědět, jak vypadá a kolik stojí pomoc s plánem a využití marketingového potenciálu kulturního sponzoringu.

Kdo opravdu nestíhá (třeba proto, že musí plánovat aktivity na příští rok), stačí, když odklikne uvedený link a my mu zbytek článku nějak pěkně a stručně odvykládáme třeba i osobně. Pokud ale stejně rádi čtete jako my píšeme, máme pro vás ještě vysvětlení toho plánovacího oříšku.

V kultuře se totiž za poslední měsíce téměř všechno obrátilo vzhůru nohama. Pro některé projekty byla epidemie (téměř) likvidační, některým dala prostor pro zamyšlení, změnu či tvorbu. Některým ale dala také motivaci ke zrodu nových forem a nápadů.  Při hodnocení nabídek na sponzoring tak nelze vycházet z bezprostřední historie a doba „před covidem“ se mnohdy stává bezcenným benchmarkem. Na druhou stranu má sponzor šanci na spojení s novými projekty, které mají budoucnost a významný marketingový potenciál. 

Desítky došlých sponzoringových nabídek mohou mít bez prověření a důkladného zpracování různý osud – koš pod stolem či v compu, loterie a jeden kontrolní telefonát, zopakování „osvědčené jistoty“ (5. ročník něčeho, logo na webu, stejná položka do marketingového plánu… a je klid), noční můra či kostlivec ve skříni („co když je tam někde skrytý poklad, kterého se chopí konkurence?“). 

To je ovšem teprve začátek. Jedna věc je najít kvalitní partnery z oblasti kultury, kteří značce sedí a mají potenciál jí pomoci nebo někam posunout. Možná ještě důležitější je ale navrhnout podobu tohoto partnerství tak, aby byl potenciál opravdu využit. Varianta „to pak v lednu nějak vymyslíme“ může skončit chybějící položkou v rozpočtu na zajímavou aktivitu a ve finále tradičním logem na plakátu, kterého si nikdo nevšimne. 

Ať už kulturní sponzoring tvoří důležitou část rozpočtu, nebo jde jen o doplňkovou aktivitu, ať už je partnerem silný celorepublikový projekt, nebo regionální instituce, vždy lze totiž najít cestu, jak prostředky vynaložené na kulturní sponzoring zhodnotit ve prospěch (třeba i) celé firmy. 

Ufff …  ještěže jste právě na stránkách agentury, která vám s tím umí pomoci. Případné poklady objevíme, loterie a kostlivce zrušíme, osvědčené jistoty prověříme a vylepšíme, potenciál na maximum využijeme … a vy budete mít kvalitní plán, argumentační náboje na prezentace a klid na promýšlení dalších aktivit.

Dovětek si ale neodpustíme...dočetli jste až do konce a zasloužíte si speciální přístup:  

Pojďme se sejít – zajímá mne, jak vypadá a kolik stojí objevení pokladů, zrušení kostlivců a vše ostatní, co Targeta nabízí.  

© All rights reserved 2021 Targeta