Sponzor? Partner? Dárce? Mecenáš?

Pojďme si v tom udělat pořádek. 

My si ho samozřejmě dělat nemusíme, my to samozřejmě všechno víme. A když náhodou trochu znejistíme ve všech těch právních a daňových kličkách, tak nám v  tom udělají pořádek jinde vyštudovaní profíci.  

Než naše děti konečně začnou mít na školách povinnou a pořádnou finanční gramotnost, vysvětlujeme jim naši práci takto: 

Sponzor, partner.  
Máte vlastní firmu nebo sedíte v  jejím marketingu a staráte se o sponzoring. Někomu dáte peníze (tím ho podpoříte) a něco za to budete chtít (tím podpoříte svou firmu). Může vám to připadat trochu jako v obchodě – zaplatíte peníze a odnesete si rohlíky. Ale aby to celé hezky fungovalo a dobře dopadlo, představte si to spíše jako kamarádství. Musíte si dobře vybrat, ten kámoš vás musí chtít taky, měli byste mít nějaké společné zájmy a rozumět si. Bude vás to spolu oba bavit a možná se i budete vytahovat jaká jste bezva dvojka, každopádně to na vás ale ostatní uvidí a budou si chtít hrát s vámi.  

Milé děti, když budete chtít dělat takový sponzoring, určitě si nás najměte, se vším vám poradíme a pomůžeme. 
A jestli budete podepisovat smlouvu o sponzoringu nebo o reklamním partnerství, to už mohou rozseknout právníci a daňaři. 

Dárce 
Dary můžete poskytovat jako firma, ale i jako tátové od rodin. Jen byste za to neměli chtít ty rohlíky. Ale zase budete platit nižší daně (podobně jako sponzor nebo partner). Pokud budete váhat koho podpořit, můžeme vám pomoci s  výběrem.  

Mecenáš 
Tady bychom vám moc pomáhat neměli. Kdo vydělá hodně peněz a chce z  nich podpořit kulturu, už většinou ví jakou (tu, kterou má nejraději a které chce nejvíc pomoci), a někdy se s  tím nepochlubí ani maminkám. Pokud to ale praskne, budeme na vás pyšné, to si pište.  

© All rights reserved 2021 Targeta